• 01.02.2016, 19:23

EN HELT EGEN REISEBLOGG

WWW.XPLOR.BLOGG.NO

Til de av dere som ikke har fått med dere at jeg har startet en reiseblogg, well I have! Og denne finner dere HER. Jeg var i starten usikker på om jeg skulle fortsette å blogge om Thailandsturen til meg og min kjære her inne, men da jeg fant ut at blogg- Norge virkelig mangler et knippe gode reiseblogger, fant jeg ut at jeg ville opprette dette i stedet. Jeg vet nemlig at 2016 blir fult av reiser og opplevelser, ettersom det er dette både Omar og jeg vil fokusere på i år. Dette er vårt år! Jeg håper dere alle vil ta turen innom min nye reiseblogg hvor fokuset ligger på fristende bilder og spennende opplevelser. Er det noe jeg elsker så er det nettopp det å se, føle og oppleve, og er det noe jeg er flink til så er det å utforske - Xplor.

Jeg er for øyeblikket plassert i Oslo, og skal om ikke alt for lenge sette kursen mot Thailand! Reisefeberen er på topp, og alt kjennes egentlig fantastisk ut. Tenk at jeg foran meg har 1 måned med sol, strender og palmer! Det blir faktisk ikke bedre enn det.. Dere som vil se masse fristende bilder som dem ovenfor her burde altså ta en titt på min nye reiseblogg HER. "Dette er en blogg hvor du og jeg kan drømme oss bort fra kalde Norge, se fristende bilder av hvite strender og store palmer, og lese om hvilke mat jeg anbefaler på de ulike stedene jeg besøker. Det vil bli bli fristende mat, nydelige strender, spennende byer, eventyrlige utflukter, eksotiske øyer og veldig mye kjærlighet"

• 21.09.2015, 18:56

YOU HAVE TO TRAVEL TO FIND YOURSELF

Etter den første ordentlige utenlandsturen var jeg frelst..

Jeg har alltid likt å reise, men det var noe med å dra til et land jeg hadde hørt lite om, og som jeg ikke kjente noen som tidligere hadde besøk at jeg virkelig ble glad i å reise. Glad i å oppleve, glad i å være uavhengig og fri. Det startet med en tur til Sør- Afrika hvor jeg jobbet på en båt som viste turistene den fryktede hvithaien. Jeg så hvithaien inn i øynene hver eneste dag i to uker. To måneder etter at jeg kom hjem satt jeg på flyet til Mexico. Her ble jeg forelsket. Sammen dro vi videre til Berlin et halvt år senere, og året etter der var vi tilbake i Mexico. Nesten 6 uker tilbragte vi på stedet vi virkelig ble kjent. 4 måneder senere dro vi på vår første Charterferie. Sommeren var tiden for korte og mindre eksotiske reiser, vinteren dro vi den helt ut. Dessverre sa økonomien nei denne vinteren, men nå er vi i gang med planleggingen nok en gang. Vi vil til Asia denne gangen. Vi skal til Asia. Jeg trenger å føle med fri igjen.

A journey of a thousand miles must begin with a single step. Disse ordene er så sanne. For min del vil jeg oppleve alt, og alt kan ikke komme fort nok. Problemet er å velge seg ut et reisemål av rundt ett par hundre. Selv om jeg elsker å reise langt, og gjerne vil besøke alle land i Sør- Amerika i morgen, vil jeg også oppleve alt Europa har å by på. Jeg elsker å finne skjulte skatter. Små perler. Jordkloden er det vakreste som finnes, og jeg er forelsket i land jeg enda ikke har besøkt!

Hva er ditt favoritt- sted i hele verden? Har du et spennende og eksotisk reisemål å anbefale meg?

• 21.09.2015, 10:30

IN OUR PRIVATE POOL

God morgen! Jeg merker at tiden blir knapp når jeg har mye (og lange) jobbvakter, fokusere stort på trening og bloggen, samtidig som jeg er inne i en sosial boble. Livet smiler! Jeg føler for første gang på lenge at jeg har overskudd til å strekke til på alle plan, selv om tiden går litt for fort i forhold til hva jeg skulle ønske. Det eneste jeg ikke får god nok tid til er bildetaking til bloggen. Heldigvis er jeg i det kreative hjørnet for tiden og skrivegleden er stor, noe dere sikkert merker på de mange litt lengre og annerledes innleggene mine - hope you like it!

Denne morgenen har jeg nok en gang kun noen timer fri før en hard styrketrening og en lang jobbvakt står for tur. Jeg bladde meg derfor gjennom arkivet her på bloggen, og fant dette utkastet. Hva passer vell bedre enn noen herlige basseng- bilder på en høstdag som denne? Jeg har virkelig merket at høsten har kommet de siste dagene, det både kjennes og lukter skikkelig høst ute. Selv om jeg elsker sommer og sol, og gjerne skulle ha vært inni disse bildene akkurat nå, skal jeg ikke legge skjul på at jeg synes høsten er fin. Friskt, tørt, kjølig, levende <3

Bildene er som dere sikkert har forstått fra Spania. Vil du ser mer fristende bilder herfra er det bare til å finne frem til "reise"- kategorien min her inne. Jeg tror faktisk dette er første gang jeg har hatt et eget basseng som følger med bostedet mitt i utlandet. Jeg tror det var rundt tre hus i nabolaget som delte dette bassenget egentlig, men vi så ikke så mye til dem. Tenk å ha sitt eget basseng da dere.. Det virker så utrolig herlig! Da vi var her tok vi alltid et morgenbad, og hang i bassenget så fort vi kom hjem igjen fra stranda eller en utflukt. Jeg tror jeg kunne ha bodd slik for alltid..

Så ikke dette herlig ut så vet ikke jeg.. Jeg håper du får en kjempefin mandag og en flott start på den nye uken! Vi skrives igjen tidlig i kveld - tusen takk til alle som titter inn på bloggen min om dagen, det varmer et blogghjerte noe voldsomt!

• 07.09.2015, 19:23

I HAVE A THING FOR GREENS & FLOWERS

Hei på deg! Jeg er på jobb hele denne mandagen, og har derfor forhåndsskrevet dette innlegget. Jeg har så mange planlagte innlegg for tiden, at jeg ikke vil la bloggen være stille mens jeg er på jobb. Et lite tips til dere andre bloggere er alltid å skrive opp idéer og tips til blogginnlegg så fort dere kommer på dem, dette er nemlig genialt å dra frem når dere har mye på planen og ikke har tid til å ta nye bilder. Jeg har alltid masse innlegg lagret i utkast, og bruker gjerne disse de dagene jeg er på jobb fra morgen til kveld.. akkurat slik som i dag!

Som jeg nevnte tidligere elsker jeg å ta bilder av mat når jeg er på ferie, da blir bildene alltid like fine. Akkurat slik har jeg det med blomster også, og nettopp derfor har jeg et bildegalleri fult av blomster fra Spania som jeg tenkte å vise dere i dette innlegget. For hva gir vell mer godfølelse enn et bildedryss med vakre trær og blomster? Jeg håper jeg kan muntre opp både sjel og sinn, i allefall for en bitteliten stund, med dette.

Hvis jeg ikke tar helt feil så tror jeg dette var det siste innlegget jeg kommer til å publisere med bilder fra Spania- turen. Jeg tok flere tusen bilder så det er ikke alltid like lett å bli ferdig, feriebildene er jo dem som blir de aller beste og da er det klart at de skal få komme på bloggen :-) Jeg håper dere likte de siste bildene, og at mandagen deres har vært kjempefin! Vi snakkes igjen i morgen.

• 03.09.2015, 18:56

THE LAST SUMMER OUTFIT

Sommeren er over for denne gangen, men jeg har likevel lyst til å vise dere det aller siste antrekket fra Spania. Det har nesten ikke vært noen dager hjemme i Norge hvor jeg har kunnet gått med bare bein og en liten topp, derfor er jeg veldig glad for at jeg fikk de dagene i varmen som jeg gjorde på slutten av sommeren. Selv om det gjorde meg syk i en halv uke etterpå (haha) var det verdt det. Jeg elsker å kunne gå med så lite klær hele kvelden uten å fryse. Det er jo så absolutt finest med kjoler, skjørt og sandaler uten strømpebukser under. Hva synes dere om antrekket?

- Skjørt, topp og Solbriller Bikbok - Sko Ellos - Veske Michael Kors - Armbånd Marc by Marc Jacobs -

Når dere leser dette har jeg dratt tilbake til jobb, noe jeg håper går fint. Jeg er virkelig ikke helt i mine fulle fem enda, men ettersom jeg hater å være borte fra jobben tok jeg sjansen på at jeg klarte meg fint i dag. Dere får krysse fingrene for at jeg klarer å fullføre hele overnattingsvakten min, og ikke må dra hjem underveis. Kvelden og natten er alltid verst når man er syk.. Ha en fin torsdag, fine mennesker. Jeg håper dere alle er friske og raske!

• 03.09.2015, 10:35

FOOD OF SPAIN

Haha, nå skal jeg ikke akkurat si at all maten jeg spiste i Spania var veldig spansk, men her har dere noen fristende bilder likevel. Når jeg er ute og reiser elsker jeg å knipse bilder av absolutt alt jeg får servert på bordet, noe dere ser gjennom de mange bildene i innlegget. Det er rart det der, men mat ser alltid bra ut på bilder! Ikke beveger den seg, ikke synes den selv at bildet ble stygt, ikke lukker den øynene og ikke har den en dårlig hårdag ;-)

Som dere ser tenker jeg aldri noe særlig over kostholdet mitt når jeg er ute og reiser, da bestiller jeg akkurat det jeg vil ha til en hver tid.. om det så er sjokolade til frokost, burger til lunsj eller drinker til hvert eneste måltid. Ferie er ferie, og på ferie er det viktig å kose seg litt ekstra! Det er jo nettopp det som gjør ferier så bra. Denne ferien var liksom en avslutning på litt for mange utskeielser de siste sommer- månedene, og nå er jeg tilbake i sunne vaner for fult. It feels good!

Så fort jeg er kvitt forkjølelsen, slimet og hodepinen starter også treningen for fult igjen.. denne gangen på et helt nytt treningssenter rett over gaten! Jeg tviler på at det blir vanskelig å få inn en økt eller to i løpet av dagen her jeg bor nå, ettersom jeg ser alle som er og trener når jeg sitter i stua, spisestua eller på ett av de to soverommene våre. Motivasjon, motivasjon, motivasjon - can´t wait! Jeg håper dere alle får en sprek og fin dag!

• 02.09.2015, 10:58

BLINKSKUDD FRA SPANIA

Hei, og god morgen! Jeg er fortsatt syk, og det blir derfor lite til bildetaking på denne jenta.. Derfor tenkte jeg at jeg skulle oppdatere dere med litt blinkskudd fra Spania- turen jeg kom hjem fra på søndag. Jeg har fortsatt en hel haug med fine ferie- bilder som jeg aldri fikk publisert på bloggen, så nå får dere en god knippe av disse i dette innlegget. For hva passer vell bedre med litt flotte sommerbilder på en regnfull og trist høstdag som denne? September startet på ordentlig vis med regn etter regn etter regn... Det passer jo greit når jeg likevel bare sitter inne med tett nese og vond hals, men så fort jeg er frisk håper jeg solen viser seg igjen. Sol er jo absolutt det beste, selv når det er iskaldt ute!

Bildene er en liten samling fra alle dagene og kveldene vi hadde i Duquesa, en liten havneby helt sør i fine Spania. Jeg elsker at familien kjenner både noen som har hus og leilighet her nede, for dette er en liten by jeg i grunn aldri har hørt om, og som jeg nok aldri hadde besøkt hvis ikke det hadde vært for denne forbindelsen. Jeg er veldig glad jeg fikk mulighet til å sjekke ut området, for jeg elsker nemlig å reise til steder som ikke er så mainstream hvis dere forstår. Jeg kommer nok helt sikkert tilbake en dag!

Jeg vet ikke om jeg skal tørre å skrive det her, men jeg synes egentlig det var svært morsomt selv så jaa.. Lille, overgiret Janne legger blid og fornøyd ut et fint stemningsbilde på Instagram og skriver "I LOVE SPAIN" under, og putter et lite flagg etter teksten.. Jeg klarer da å velge meg ut det tyske flagget i stedet for det spanske.. Haha, er det mulig? Jaja, så ble jeg hakket klokere den dagen også. Jeg skal ikke legge skjul på at jeg har en del blonde øyeblikk i løpet av uken..

Jeg kom hjem fra Spania søndags kveld, men føler egentlig fortsatt at jeg er på ferie. Jeg flyttet jo inn i ny leilighet på mandag, og fikk liksom ikke tatt farvel med den gamle leiligheten ettersom Omar vasket ut av den og leverte nøklene alene da jeg var syk. Jeg føler altså at jeg skal "hjem" igjen snart.. I tillegg er alle tingene mine fortsatt nedpakket i kofferten min, leiligheten er stor og ferdig møblert, og nabolaget er helt nytt. En evig ferie? JATAKK!

• 31.08.2015, 10:42

MY BIKINI FROM TRIANGL SWIMWEAR

Akkurat nå er det bare et stort kaos i hodet mitt.. Leiligheten er full av rot, kofferten er ikke pakket ut og skal heller ikke bli pakket ut før vi har flyttet, og vaskingen har vi utsatt til vi har fått bort alle tingene. Slik blir jeg gal av, og på toppen av det hele har jeg nesten ikke sovet i natt grunnet tett hode, vond hals, etsing i nesa og masse snørr.. Når jeg i tillegg har vond hals blir jeg også kvalm, så ja, det meste er galt akkurat nå. Neida, jeg skal ikke klage, men jeg har faktisk glemt hvor kjipt det er å være syk. Spesielt når jeg ikke har tid til det! Ikke at man noen gang har tid til å være syk, men når omtrent alt innholdet i en leilighet skal flyttes på én og samme dag, og jeg egentlig skulle ha vært på jobb i kveld, passer det seg overhodet ikke. Jeg får ligge på sofaen helt til gutta flytter den, kjøre til den nye leiligheten, og så legge meg på sofaen der i kveld. Så krysser jeg fingrene for at morgen- teen med honning som Omar laget til meg, samt all frukten og bærene jeg har planer om å proppe i meg i dag, gjør meg frisk allerede i morgen. Jeg krysser fingrene!

Siden jeg ikke ser veldig bra ut for øyeblikket, og siden jeg fortsatt har masse bilder fra Spania å vise dere, tenkte jeg å starte med de siste basseng- bildene og bildene av min fine Triangl- bikini. Jeg kommer til å savne å ha Emilie og mamma rundt meg 24/7 som stiller opp på bildefronten med en gang jeg spør. Og så kommer jeg selvsagt til å savne Spania og den varme luften.. noe jeg alltid gjør så fort jeg kommer hjem til Norge!

- Triangl Chloe - Miami Mint HER (sponset produkt) -

Jeg må legge til at stoffet i disse Triangl- bikiniene er helt fantastisk, og sitter som støpt på kroppen. Det føles nesten litt ut som våtdrakter. Det negative for min del er toppen.. Jeg har den største størrelsen, og trekantene i seg selv passer perfekt, men de går dessverre ikke an å skyves inn mot midten, og viser derfor litt for mye pupp etter min smak. Men det er jo smak og behag, og sikkert et stort pluss igjen for de av dere med litt mindre pupper enn meg.

Det er egentlig så typisk det går an å bli at jeg er syk nå.. Jeg sa nemlig til mamma seinest på torsdag at jeg aldri blir så syk at jeg må bli hjemme fra jobb, avlyse planer, osv. Det kan jeg faktisk ikke huske sist jeg var.. og så blir jeg det fire dager etter. Jeg antar at "bank i bordet" ikke fungerte like godt denne gangen som det vanligvis pleier. Jaja, det kunne vært verre. Jeg håper dere alle får en kjempefin mandag, og en litt bedre start på uken enn meg :-) Husk å titte innom bloggen i kveld, da venter nemlig en good konkurranse!

• 30.08.2015, 18:58

VISITING BEAUTIFUL RONDA IN SPAIN

Lørdagen ble som jeg nevnte tidligere brukt til å kjøre langt oppi fjellene til vi kom til en liten, vakker by kalt Ronda. Jeg tror vi brukte omtrent 1,5 t fra Duquesa til vi kom til Ronda, og minst halve denne veien bestod av å bestige svingete og humpete veier opp store fjellsider. Jeg elsker å kjøre rundt i utlandet og bare titte ut av vinduet, og når i tillegg veiene er så kule som disse blir hele opplevelsen dobbelt så bra.

Ronda er visst den mest kjente av "de hvite byene" i Andalucia i Sør- Spania, og har den mest dramatiske beliggenheten da den ligger over et platå som deles i to av en enorm kløft. Byen ligger på kanten av en stor klippe, og det er bygget en imponerende bro kaldt Puente Nuevo i juvet som gjør det mulig å komme fra den gamle bydelen til den nyere uten noe problem. Broen er faktisk hele 120 meter høy, og bare se på bildene hvor vakker den er:

I byen spiste vi lunsj, shoppet litt, kikket i gatene og brukte tid på å se på juvet og den nydelige broen. Utrolig nok fant vi et par kule klesbutikker midt blant alle bodene og restaurantene, så jeg fikk shoppet et par klesplagg til før de butikkansatte skulle ha siesta, og hele byen stengte. Det er så koselig å besøke slike fine byer, spesielt når de har noen så imponerende utsikter og attraksjoner som det Ronda har å by på. Jeg anbefaler alle å ta turen hvis du er i nærheten!

Når dere leser dette er jeg nesten ankommet Oslo, hvor jeg skal være i to små timer før turen igjen går videre til Stavanger. Kjenner jeg meg selv rett er jeg nok mer enn klar for å komme hjem når neste fly går. Jeg gleder meg i allefall stort til å klemme på min kjære Omis igjen! Vi snakkes mer i morgen, fine lesere..

• 30.08.2015, 10:29

YESTERDAY´S SUMMER OUTFIT

Da var siste dagen i Spania kommet, og om ikke alt for mange timene er vi på vei mot flyplassen og Norge. Vi har stått opp tidlig i dag slik at vi forhåpentligvis kan få noen timer ved bassenget før vi drar. Det eneste vi må gjøre er å pakke koffertene og stelle oss litt, ellers tar vaskedamen her nede seg av resten. Hvor deilig er ikke det? Vi har dessverre hatt det ganske overskyet mens vi har vært her nede, så brunfarge har det ikke blitt noe særlig av.. Det har likevel vært en veldig fin ferie, med god temperatur og mange fine steder vi har besøkt :-)

Jeg kommer til å savne varmen, familietiden, bassenget, uteområdet, palmene, lyden av havet som slår, solen, oppdateringer i "reise"- kategorien og ikke minst det fine bildelyset. Jeg tror drømmejobben min er å være blogger, mens jeg er bosatt i utlandet. Det hadde vært noe det! Inspirasjonen er på topp, opplevelsene er mange og bildene blir knallbra i ettermiddagssolen.. Ah, dagdrømming på høyt nivå <3

- Topp og skjørt Bikbok - Veske Alcudia - Sko Birkenstock -

Gårsdagen ble brukt ute på middag for å feire mamma og pappas perle- bryllup, som er i dag. Gratulerer så mye til mine fine foreldre <3 Vi spiste en bedre middag på en argentinsk kjøttrestaurant, og selv om jeg ikke er verdens største kjøtt- eller vin- fan, hadde jeg begge deler. I tillegg fikk jeg servert verdens beste fløte- poteter, så jeg koste meg nok like mye som pappa.. som elsker kjøtt for alt i verden. Ellers var det veldig liv i den lille havnebyen i går kveld, med fulle restuaranter, folksomme gater, og utekonsert med et gammelt herreband som spilte slagere fra 60-, 70-, og 80- tallet hvor alle til slutt danset i gaten - blant annet mamma. Det var utrolig koselig!

På bildene ser dere antrekket fra kveldens feiring i går.. med min fine sveis som Emilie laget. Tenk at jeg kan gå så bar hele kvelden uten å fryse! Det kommer jeg til å savne.. Men nå må jeg se å komme meg rundt. Ønsk oss gjerne god tur hjem :-) Jeg har hele 2 flyturer foran meg, men så lenge det ikke er turbulens går det helt fint for meg. Jeg har nemlig klargjort et par filmer til turen hjem, og da går som regel flyturen unna på et blunk. Snakkes i Norge!

• 29.08.2015, 09:29

EN DAG MED VILLE APER

God morgen, og god lørdag, alle sammen! Jeg tenkte å starte dagen med å vise dere noen litt for søte bilder av noen litt for søte aper fra gårsdagens utflukt til Gibraltar. Vi hadde som sagt ikke noen veldig stor tro på at vi fikk se så mange ville aper oppover fjellsiden som det turistene en gang gjorde, og da guiden vår fortalte oss at vi måtte holde oss et stykke unna fordi de fort kunne bite, mistet jeg litt motet på at jeg ville komme i nærkontakt med noen aper. Når det kommer til dyr og meg vil jeg gjerne være nærmest mulig for å få den beste opplevelsen! Det er samme hvilke dyr det er, jeg elsker dem alle, men jo villere de er, jo bedre! Jeg har dykket med hvithai, hvor jeg fikk kjeft fordi jeg tok hånden ut av buret for å knipse bilder, og jeg har løpt etter en struts, og nok en gang fått beskjed om å holde meg på avstand.. men hva skal jeg si, alt for en fantastisk opplevelse og et kult bilde? Gårsdagen ble altså brukt blant disse sinte apene, som var alt annet enn sinte. Etter hvert som vi ble mer og mer vant til synet, gikk jeg altså nærmere og nærmere, og til slutt fant jeg meg en liten kompis som ikke ville gi slipp på fingeren min:

Jeg tror aldri jeg har sett noe søtere, har du? Først måtte han bli trygg på at fingeren min var trygg, og til slutt satt han og koste med hånden min med begge sine hender.. Jeg ble helt forelsket og ville ikke forlate han <3 Dyr er virkelig helt fantastiske! Noen av de andre apene lekesloss på bilene vi kom med, noen hoppet på hodene våre, og noen satt bare å chillet i sola. Haha, du skulle sett noen av sitte- stillingene til apene - beste noensinne! Vi fikk se både babyer, ungdommer, voksne og gamle, og jeg var helt i ekstase. Jeg skal definitivt tilbake i løpet av livet!

Ellers fikk vi også se fantastiske utsiktspunkter i løpet av utflukten vår, og selv om været var veldig overskyet og hele verden så hvit ut var disse stedene helt fantastiske. Vi var også nede i en helt fantastisk grotte, som nå ble brukt til konserter i ny og ne. Tenk hvor kult å være på konsert i så kule omgivelser da! Jeg skulle ha gjort mye for å se Highasakite her, det tror jeg ville ha vært magisk.

Turen endte opp med et stopp i verdens første håndbygget tunnel, som ble bygget til krig en gang på 1700- tallet. Jeg er ikke verdens beste historiker (haha), men når jeg får se slike ting med mine egne øyne blir jeg med ett veldig interessert. Så fort vi var ferdige med guiden, og var kommet oss ned fra fjellet, brukte vi resten av dagen i hovedgaten i Gibraltar. Vi lette etter noen kule butikker, noe det var svært få av, men tilfeldigvis fant vi en Topshop midt blant alle andre jalla- butikkene og jeg sier meg godt fornøyd med 4 nye superbukser. Er det et sted du bør kjøpe bukser er det nettopp Topshop, de sitter som støpt og har alle mulig lengder og fasonger.

Noe av det beste med å være på reise er nettopp å oppleve slike turer som gårsdagen, og jeg anbefaler dere alle å reise til Gibraltar hvis dere er i Sør- området i Spania. Jeg tror jeg glemte å si det i går, men dere må alle ha en kjempefin helg! Vi snakkes igjen om ikke så lenge. Stor klem fra meg..

• 28.08.2015, 09:04

SUMMER OUTFIT IN THE SUN

Er det noe jeg virkelig elsker så er det å gå rundt på nye plasser, se på alle menneskene, havet, trærne, blomstene, livet, og knipse masse bilder. Jeg synes alltid alle bilder blir hakket finere så fort de er tatt i utlandet i fine omgivelser, for ikke å snakke om lyset i kveldssolen. Det er noe magisk over det hele! I går fikk jeg mamma til å knipse noen antrekksbilder av meg, og jeg må si at foran disse palmene ble de riktig så sommerlige og fine. Hva synes dere? Jeg har en tendens til å kle meg i litt for mye mørke klær hjemme, men i kofferten har jeg denne gangen pakket med meg alle de fine fargene jeg ikke fikk brukt i sommer pga været. Selvsagt inneholder også denne kofferten litt svarte klesplagg, men da prøver jeg å kombinere disse med noe lyst. Det er jo så fint med sommerlige plagg i solen.

Når jeg blogger hjemme har jeg som regel det problemet med å fylle et innlegg med nok fine bilder, da jeg er ganske opptatt av kvalitet. Her er problemet motsatt.. Jeg har så mange fine bilder å vise dere, at jeg ikke riktig vet hvordan jeg skal velge og vrake. Jeg ser for meg at Spania- oppdateringene fortsetter lenge etter at jeg har kommet hjem, men det gjør vell i grunn ingenting? Jeg har nemlig hørt at været er helt forferdelig både i hjembyen og i Stavanger om dagen. Kall meg gjerne ond, men det er ingenting som er bedre å høre enn at været er grusomt hjemme, når jeg selv er på solferie i utlandet, heheh..

- Skjørt Bikbok By Lene Orvik - Topp og armbånd Bikbok - Blomsterkrans Cubus - Veske Alcudia - Sko Birkenstock -

I dag skal vi faktisk forflytte oss til England (hehe), eller nærmere bestemt en engelsk koloni kalt Gibraltar, hvor vi forhåpentligvis kan få sett litt på noen ville aper. Ryktet sier at mange av dem har sluttet å vise seg for turistene, men med litt flaks håper jeg at jeg får knipset en del kule bilder der også. Vi snakkes så fort jeg får tid igjen! Før jeg avslutter må jeg også få sagt gratulerer så mye med dagen til min kjære Jeanett <3 Jeg håper dagen din blir like bra som deg!

• 27.08.2015, 18:35

A DAY AT THE BEACH

For en herlig dag, og for et herlig liv vi lever her i Spania! Det er minst 30 grader i skyggen, og vi har tilbragt hele dagen på stranda. Vi har badet masse, selv om vannet var ganske kaldt, solet oss, spist lunsj på stranda, tatt mange fine bilder og lest. Det er akkurat slik jeg vil at hver eneste dag skal være det, hihi. Det er lov å ønske!

Så fort vi kom hjem brukte vi noen timer ved bassenget, og nå sitter jeg nydusjet i stua og blogger med verdens beste utsikt. Dere som følger meg på Snapchat har vel allerede fått med dere den fantastisk fine utsikten? Hvis ikke kan dere jo legge meg til og sjekket det ut, Jannelb heter jeg der. Dere må også huske å følge meg på Instagram, for enda flere oppdateringer :-) Jannelb HER.

Om ikke alt for lenge skal vi ned til havne- området her i Duquesa igjen for å spise middag ute, slik vi også gjorde i går. Jeg har selvsagt en del bilder å vise dere der også, men nå må jeg se å få på meg litt sminke, så det får bli en annen dag. Ha en kjempefin torsdagskveld, alle sammen!

• 27.08.2015, 09:39

VELKOMMEN TIL VÅR SPANSKE VILLA

God morgen, alle sammen! Da sitter jeg her foran macen den første morgenen vår i Spania. Vi landet i Malaga i går ettermiddag, og kjørte derfra rett videre til Duquesa med bilen vi låner. Noe av det beste jeg vet på ferie er nettopp det å kjøre bil, og bare sitte å stirre ut av vinduet på alt og ingenting. Det er alltid en annen atmosfære i utlandet, uansett hvor du reiser, og jeg føler meg alltid litt ekstra fri. Mobilen blir nesten aldri besvart, og internett er det dårlig med.. men det er bare deilig for en periode!

Da vi ankom huset vårt, som jeg hadde fått beskjed om var en leilighet, fikk jeg nesten litt sjokk. Jeg hadde i grunn ingen forventninger, men dette huset er skikkelig koselig, stort, med et fantastisk uteområde, skikkelig spansk! For ikke å snakke om den havutsikten, spesielt sett fra tak- terrassen! Wii. Litt luksus i hverdagen er gøy, dere. Det er akkurat slik som dette jeg vil ha det når jeg blir gammel. Da vet jeg at jeg kommer til å slappe godt av. Jeg tror jeg skal la bildene snakke for seg:

Planen for dagen er å komme oss ned til stranden om ikke alt for lenge. Etter en god frokost så klart. Vi var innom et stort supermarked og kjøpte alt mulig av mat, så kose oss skal vi helt klart gjøre her. Selv om vi ikke har alt for mange dager her nede, håper jeg på å få litt brunfarge, så nå er det bare til å komme igang! Mamma har allerede hatt morgenbad i bassenget vårt, så nå gleder jeg meg til å få badet litt selv. Det er jo så herlig å kunne bade uten å fryse i hjel, eller å skynte seg opp av det kalde vannet. Jeg håper alt står bra til i Norge! Stor klem fra meg..

Jlb- Janne Bodin

Hei, og velkommen hit!
Jeg er en eventyrlysten sjel på 24 år som blogger om alt mellom himmel og jord. Jeg ser stadig etter noe nytt og litt annerledes, og drømmer om det store utlandet - Wanderlust er vell et av ordene som beskriver meg ganske godt. Ellers elsker jeg alt som har med mote og skjønnhet å gjøre, og brenner for en aktiv og sunn livsstil. Jeg håper du liker det du ser og leser, og at du tar turen tilbake ved en senere anledning. Kontakt meg på: janne.lb@hotmail.com